Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Besök efter Op..

Av Sandra - 4 juni 2012 20:38

Idag var vi tillbaka på Kvinnohälsan igen. Första besöket efter operationen.

Hon trodde att det var en polyp jag hade på livmodern, men nu efter analysen så tror de att det var en myom.

Helt ofarlig och analysen såg bra ut, så det känns jättebra.


Jag förstod nästan vad hon skulle säga idag, och det var just det att det finns inget mer att göra nu, utan nästa steg är i såna fall IVF.

Men hon tycker att vi ska ta en paus resten av året, för då tror hon att det kommer ta sig av sig självt. (i och med att jag blev gravid för ett par månader sen)

Utan att hon sa det så förstod jag ju att hon trodde att det sitter i huvet på mig. Att om jag slutar tänka på det så kommer det ta sig.

Det är möjligt att det är så, men hur slutar jag tänka på det när jag inte önskar mig något annat än att bli gravid??!


Till slut kom vi i alla fall överens om att vi försöker själva nu året ut, och om inget händer så ringer jag henne i början av nästa år och då börjar vi en utredning om IVF. Det känns rätt så okej ändå.


Fick hormoner utskriva också, som jag ska äta och som förhoppningsvis kommer förkorta min mensperiod något i och med att den är extremt långdragen just nu. Gillar inte att stoppa i mig tabletter och så i onödan men jag ska ge det ett försök.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 10 maj 2012 22:11

Nu är det ett tag sen jag skrev här igen, mest för att det inte finns så mycket att skriva om. Jag tycker fortfarande att det är rätt jobbigt psykiskt. Det är nu efteråt som allt kommit ikapp mig, och jag sörjer för att graviditeten inte blev norma...

Av Sandra - 24 april 2012 21:16

Nu har det gått 12 sedan operationen och jag mår rätt så bra. Småblöder fortfarande och det vill jag gärna ska upphöra snart, eftersom jag vill att kroppen ska komma igång igen. Psykiskt är det nog lite värre. Allt börjar komma ikapp mig nu när j...

Av Sandra - 12 april 2012 20:50

Det var längesen jag kände mig så avslappnad som jag gör ikväll.   Idag har jag blivit opererad! Klockan 9 imorse var jag på sjukhuset, och strax efter halv elva opererades jag.   Jag var livrädd för att bli sövd (sist när jag opererade mit...

Av Sandra - 11 april 2012 20:35

Igår var jag och tog nya prover igen.. Läkaren ringde senare på dagen och meddelade att hcg var nere på 9. (5 är normalt om man är ickegravid) Vi kommer aldrig få veta om det var ett missfall eller ett nytt utomkveds, men läkarna lät ganska säkra...

Av Sandra - 8 april 2012 18:21

Då har ett par dagar till gått, och jag mår ungefär som jag gjorde i Fredags. Har mensvärk på vänster sida dygnet runt, och är väldigt öm utanpå magen på den sidan. Jag känner på mig att det är något knas där. En gissning från mig är att fostre...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards