Direktlänk till inlägg 5 april 2012

Kan detta vara över snart??!

Av Sandra - 5 april 2012 21:55

Läkaren ringde igår, och vi fick bekräftat att det inte är en normal graviditet..

Mitt hcg värde hade gått ner från 400 till 160 på två dagar, och i det här läget är det positivt för då försöker kroppen ta hand om det själv.

Så antingen är det ett missfall eller ett utomkveds. I och med att inget syns på vul så kan de inte kolla det heller.

Vi får helt enkelt se. Får jag jätteont så ska jag åka in, annars ska jag tillbaka för nya prover på tisdag.


Jag tog ett gravtest idag igen, och det var lite svagare plus än igår så där ser man också att det går ner.


Nu känns det precis som innan man ska ha mens. Jag har ont i brösten idag vilket jag inte haft tidigare under graviditeten, och så har jag ju denna mensvärken som sitter på vänster sida. Den har jag haft sen i Måndags..

Jag tycker att jag borde börja blöda om kroppen ska ta hand om detta själv?!

Eller kan det vara så att missfallet inträffade när jag blödde och trodde att jag hade mens?

Det är en vecka sen jag slutade blöda, och jag tycker inte att jag borde ha ont i magen nu då?

Jag vet inte, har ingen erfarenhet av missfall så har ingen aning om hur det ska vara.


Vi får helt enkelt se, nu håller vi alla tummar för att kroppen grejar detta, och att vi slipper åka in för en akut operation, som det blev sist...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 4 juni 2012 20:38

Idag var vi tillbaka på Kvinnohälsan igen. Första besöket efter operationen. Hon trodde att det var en polyp jag hade på livmodern, men nu efter analysen så tror de att det var en myom. Helt ofarlig och analysen såg bra ut, så det känns jättebra....

Av Sandra - 10 maj 2012 22:11

Nu är det ett tag sen jag skrev här igen, mest för att det inte finns så mycket att skriva om. Jag tycker fortfarande att det är rätt jobbigt psykiskt. Det är nu efteråt som allt kommit ikapp mig, och jag sörjer för att graviditeten inte blev norma...

Av Sandra - 24 april 2012 21:16

Nu har det gått 12 sedan operationen och jag mår rätt så bra. Småblöder fortfarande och det vill jag gärna ska upphöra snart, eftersom jag vill att kroppen ska komma igång igen. Psykiskt är det nog lite värre. Allt börjar komma ikapp mig nu när j...

Av Sandra - 12 april 2012 20:50

Det var längesen jag kände mig så avslappnad som jag gör ikväll.   Idag har jag blivit opererad! Klockan 9 imorse var jag på sjukhuset, och strax efter halv elva opererades jag.   Jag var livrädd för att bli sövd (sist när jag opererade mit...

Av Sandra - 11 april 2012 20:35

Igår var jag och tog nya prover igen.. Läkaren ringde senare på dagen och meddelade att hcg var nere på 9. (5 är normalt om man är ickegravid) Vi kommer aldrig få veta om det var ett missfall eller ett nytt utomkveds, men läkarna lät ganska säkra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards